Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Η τοποθέτηση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στο νέο Α8 απαιτεί νομοθετικές ρύθμισεις




   Η Audi πρόκειται να γίνει η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο που θα εξοπλίσει μοντέλο της με σύστημα αυτόματης οδήγησης Επιπέδου 3. Αυτό θα εξοπλίζει την ναυαρχίδα της εταιρείας, το νέο Α8, του οποίου οι πωλήσεις αναμένονται να ξεκινήσουν αργότερα μέσα στο τρέχον έτος. Παρόλα αυτά, τα πρώτα νέα Audi A8 πιθανότατα να μην είναι δυνατόν να εξοπλιστούν με το συγκεκριμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, μιας και σε κάποιες χώρες απαιτείται κατάλληλο νομικό πλαίσιο, προκειμένου να επιτρέπεται η χρήση ενός τέτοιου συστήματος.
   Κάτι ανάλογο συζητείται και στη Γερμανία, η πρώτη χώρα παγκοσμίως που σχεδιάζει να τροποποιήσει την Συνθήκη Οδικής Κυκλοφορίας της Βιέννης του 1968, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης Επιπέδων 3 και 4 στο οδικό της δίκτυο. Η θέσπιση ενός τέτοιου νόμου απαιτεί την έγκριση μόνο της Άνω Βουλής της χώρας, κάτι που μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε μόλις μερικές εβδομάδες.
   Το νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Γερμανία απαιτεί να υπάρχει σαφή δήλωση του κατασκευαστή προς τον αγοραστή του αυτοκινήτου, η οποία να διασαφηνίζει τις κατάλληλες προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα πρέπει να διαθέτουν ένα “μαύρο κουτί”, το οποίο να καταγράφει όλα τα πρωτόκολλα ενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος, προκειμένου σε τυχόν ατύχημα, οι ερευνητές να είναι σε θέση να διακρίνουν, αν κατά την στιγμή του ατυχήματος τον έλεγχο του οχήματος τον είχε ο οδηγός ή το αυτοκίνητο.
   Το Επιπέδου 3 σύστημα αυτόνομης οδήγησης του νέου A8 θα μπορεί να λειτουργήσει σε ταχύτητες κάτω των 60 χ.α.ώ. σε αυτοκινητόδρομους με πυκνό κυκλοφοριακό φόρτο, όπου τα ρεύματα κυκλοφορίας είναι ξεχωριστά. Μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει το συγκεκριμένο σύστημα, θα μπορεί να ενασχοληθεί με κάποια άλλη δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα να διαβάσει εφημερίδα, να στείλει τα email του, κ.τ.λ., όμως δεν θα μπορεί να αποκοιμηθεί. Και αυτό, γιατί μόλις το σύστημα αντιληφθεί ότι οι συνθήκες απαιτούν την εμπλοκή του οδηγού, τότε μέσα σε διάστημα οκτώ έως δέκα δευτερολέπτων αναλαμβάνει να περάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε αυτόν.
   H τελευταία έκδοση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης Autopilot της Tesla, είναι Επιπέδου 2 και απαιτεί την συνεχή επαγρύπνηση του οδηγού, μιας και όταν αυτό απαιτηθεί, η απεμπλοκή του συστήματος από τον έλεγχο του αυτοκινήτου γίνεται στιγμιαία.

Πηγή: europe.autonews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου