Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

H VW ανακοίνωσε και επίσημα το τέλος παραγωγής του Scirocco


2008 VW Scirocco / Φωτογραφία: Διονύσης Νεοφώτιστος

   Το τέλος του Scirocco ήταν προδιαγεγραμμένο και αναμενόμενο, αφού οι πωλήσεις του τα τελευταία χρόνια έβαιναν συνεχώς μειούμενες και η Volkswagen δεν είχε δώσει δείγματα εξέλιξης μιας νέας γενιάς του μοντέλου. Έτσι, η πρόσφατη επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας ότι σταματά να δέχεται νέες παραγγελίες για το μικρό της σπορ κουπέ μοντέλο δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Μάλιστα, όσοι θέλουν μπορούν ακόμη να αγοράσουν ένα καινούργιο Scirocco, από κάποιο στοκ αυτοκινήτων που έχουν απομείνει, με περιορισμένες όμως επιλογές σε επιπλέον εξοπλισμό. Μία καινούργια γενιά του μοντέλου δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, παρά μόνο μία παλιότερη δήλωση (https://autonewsposts.blogspot.gr/2017/08/scirocco-2022.html) του υπεύθυνου του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) της Volkswagen κ. Dr Frank Welsch, θέλει την εταιρεία να εξετάζει το ενδεχόμενο αναβίωσης του μοντέλου της ως πλήρως ηλεκτρικού, βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, αλλά όχι νωρίτερα από το 2022.
   Ήμουν από τους τυχερούς που οδήγησα ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της τρίτης γενιάς του Scirocco που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους, εισπράττοντας τον ενθουσιασμό του κόσμου στο αντίκρισμα του αυτοκινήτου σχεδόν σε κάθε φανάρι, ίσως και περισσότερο από το να οδηγούσα ένα supercar. To δίλιτρο TSI Scirocco που είχα στην κατοχή μου για λίγες ημέρες στο πλαίσιο δημοσιογραφικής δοκιμής για το automotopress.gr, πραγματικά μου έκλεψε την καρδιά, τόσο για το πανέμορφο παρουσιαστικό του, όσο και για την δυναμική οδηγική συμπεριφορά του. Μάλιστα, ανάμεσα σε άλλα, διέθετε μεγαλύτερο μετατρόχιο και από την BMW M3 του 2009! Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε στην επίσημη παρουσίαση της πρώτης R έκδοσης στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων τον Φεβρουάριο του 2010, μία ιδιαίτερη μέρα που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας αναδημοσιεύοντάς την, προς τιμήν ενός αυτοκινήτου για οδηγούς που εύχομαι κάποια στιγμή να επανέλθει στις αγορές.

VW Scirocco R
Το κορυφαίο κουπέ του… λαού
                Αντικρίζοντας το Scirocco, μου είναι ακόμα δύσκολο να πιστέψω ότι ένα τόσο σπορ εμφανισιακά αλλά και οδηγικά αυτοκίνητο φέρει το σήμα της Volkswagen! Η συγκεκριμένη γερμανική εταιρεία είναι γνωστό ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια και στην άνεση, διατηρώντας έναν πιο συντηρητικό χαρακτήρα στα μοντέλα της. Έτσι, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραμερίζεται συνήθως ο παράγοντας απόλαυση στην οδήγηση. Πλέον, και μετά την επίσημη ανακοίνωση της ίδρυσης του νέου τμήματος “R GmbH” που θα επιμελείται εφ’ εξής τις κορυφαίες εκδόσεις μοντέλων της VW, γίνεται εμφανές ότι η Volkswagen μπορεί και θέλει πλέον να φτιάχνει ολοκληρωμένα σπορ αυτοκίνητα για πιο απαιτητικά στην οδήγηση γούστα και μάλιστα σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές.
                Στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, όπου έγινε το περασμένο Σάββατο η παρουσίαση του Scirocco R, η πρώτη εικόνα που συνάντησα ήταν ιδιαίτερα συμβολική. Η “πολιτική” έκδοση του μοντέλου περίμενε αντικριστά με την αγωνιστική του, ονόματι Scirocco GT24, η οποία έχει ήδη συγκεντρώσει διακρίσεις σε αγώνες στην κατηγορία του. Παρόν στην εκδήλωση μεταξύ άλλων και ο επίσημος δοκιμαστής της εταιρείας και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σε αγώνες ράλι, Juha Kankkunen, δίνοντας με την παρουσία του μια ακόμα πιο “αγωνιστική” νότα στην εκδήλωση.
                Από το δίλιτρο Scirocco που είχα οδηγήσει λίγο παλιότερα, είχα ήδη αποκομίσει εξαιρετικές εντυπώσεις σε ότι αφορά το κράτημα και το στήσιμο του αυτοκινήτου που πραγματικά έκαναν τους 200 ίππους να φαίνονται “λίγοι”. Από τις πρώτες κιόλας στροφές μέσα στην πίστα φάνηκαν οι καίριες επεμβάσεις των μηχανικών του τμήματος R στην ανάρτηση, στα φρένα και στο σύστημα διεύθυνσης του Scirocco R, προκειμένου να ανταπεξέλθει στην αυξημένη πλέον ιπποδύναμη των 265 ίππων του δίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα.. Με το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC στην λειτουργία Sport, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες δίνοντας σχεδόν αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου νορμάλ κατηγορίας. Επίσης, οι καίριες επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης έχουν σαν αποτέλεσμα το τιμόνι του Scirocco R να διακρίνεται για την ακρίβεια και την βελτιωμένη πληροφόρηση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, οι οποίες υστερούν ελαφρώς στον συγκεκριμένο τομέα, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Ακόμα και τα φρένα, αποτελούμενα από αεριζόμενες δισκόπλακες και στους τέσσερις τροχούς με τις μπροστινές να είναι 17 ιντσών, φάνηκαν να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων στο απαιτητικό περιβάλλον της πίστας, χωρίς να δείχνουν ιδιαίτερα σημάδια καταπόνησης. Με λίγα λόγια, το Scirocco R μπορεί να κινηθεί ιδιαίτερα γρήγορα σε μια πίστα αποζημιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό του.
                Μιλώντας για γρήγορη οδήγηση και ιδίως για το περιβάλλον πίστας, σημαντικότατο ρόλο εκτός του κινητήρα και του στησίματος παίζει φυσικά και το κιβώτιο ταχυτήτων. Η επιλογή της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων DSG για τα αυτοκίνητα της παρουσίασης δεν ήταν τυχαία. Παρόλο που σε μια πίστα θα προτιμούσε κανείς μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, η περίπτωση του κιβωτίου DSG είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Και αυτό γιατί επιτυγχάνει να πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων τόσο γρήγορα, που ακόμα και στις επίσημες μετρήσεις επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα , η έκδοση του Scirocco R με το DSG κιβώτιο εμφανίζεται πιο γρήγορη κατά 0,2 δευτ. (5,8’’) σε σχέση με την αντίστοιχη με το μηχανικό κιβώτιο (6,0’’). Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να εκτελεί τις αλλαγές, τόσο από το λεβιέ, όσο και από τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι. Αλλά και στην καθημερινή μετακίνηση, το DSG κιβώτιο των έξι σχέσεων καταφέρνει να εξοικονομεί 0,1 λίτρο/χλμ. φτάνοντας τα 8,0 λίτρα/100χλμ. μέσης κατανάλωσης, ενώ περιορίζει επίσης τις εκπομπές CO2 από τα 189 στα 187 γρ./χλμ. Οι παραπάνω εξαιρετικά περιορισμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 μαρτυρούν την προηγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία που έχει χρησιμοποιήσει η Volkswagen στον συγκεκριμένο κινητήρα, η ιπποδύναμη του οποίου φτάνει τα 265 άλογα!
                Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και πριν ακόμα οδηγήσω το αυτοκίνητο πληροφορήθηκα τα “κακά μαντάτα ” τα οποία λίγο ως πολύ ήταν και αναμενόμενα, λόγω της πολιτικής που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια ολόκληρο το VW Group στο συγκεκριμένο τομέα. Ακόμα και στο Scirocco R το γνωστό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως… Για την ακρίβεια με το πάτημα του κουμπιού για το ESP στην κονσόλα, ενεργοποιείται η σπορ ρύθμιση λειτουργίας του, ενώ απενεργοποιείται το σύστημα Anti-Slip Regulation (ASR). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να σου επιτρέπεται να γλιστρήσεις το αυτοκίνητο μέχρι σε κάποιο βαθμό, τόσο το μπροστινό του τμήμα, όσο και το πίσω. Ακόμα και να το τοποθετήσεις στη στροφή με φρένο. Όμως, το πόσο μπορείς να “παίξεις” με τα γλιστρήματα το καθορίζει πάντα το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του ESP, η επέμβαση του οποίου, στην πίστα τουλάχιστον, είναι σε κάποιες περιπτώσεις εμφανής. Από την άλλη πλευρά, όμως, το ESP συνεργάζεται με το σύστημα XDS προκειμένου να επιτευχθεί η λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού στον μπροστινό άξονα, όπου μεταφέρεται και η κίνηση. Ακόμα και μέσα σε πίστα κάτι τέτοιο είναι επιθυμητό, έως απαραίτητο, προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στην έξοδο της στροφής. Με λίγα λόγια το ESP εμφανίζεται ως ένα “αναγκαίο κακό”.  Πάντως, το στήσιμο και η γεωμετρία του Scirocco R σε κάνουν να πιστεύεις ότι ακόμα και χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα, μέσα στην πίστα τουλάχιστον, θα ήταν ακόμα πιο διασκεδαστικό.
                Τo Scirocco R ξεχωρίζει εμφανισιακά από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τον διαφορετικού σχεδιασμού εμπρός προφυλακτήρα με τις νέες μεγάλες εισαγωγές αέρα για τον κινητήρα και τα φρένα, καθώς και τα LED φώτα ημέρας. Το νέο λογότυπο R, που για πρώτη φορά κοσμεί μοντέλο της Volkswagen, εμφανίζεται τόσο στη μάσκα, όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση είναι βαμμένη η μάσκα, οι εξωτερικοί καθρέπτες και ο διαχύτης. Ο τελευταίος φέρει δύο ξεχωριστές οβάλ σχήματος απολήξεις των εξατμίσεων. Επίσης, το Scirocco R εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου αποκλειστικού για το μοντέλο σχεδιασμού ο οποίος είναι ίδιος, τόσο στη διάσταση των 18 ιντσών του βασικού εξοπλισμού, όσο και στις 19 ίντσες που διατίθενται προαιρετικά.
                Στο εσωτερικό το λογότυπο R κάνει σχεδόν παντού την εμφάνισή του, από την στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα, στο αλουμινένιο κατώφλι εισόδου, όπως επίσης και στα προσκέφαλα, στο τιμόνι και στα πατάκια. Ξεχωριστοί είναι και οι μπλέ δείκτες του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, καθώς και ο λευκός φωτισμός των τελευταίων. Επίσης, γκρι χρώματος ραφές είναι εμφανείς στο δερμάτινο τιμόνι, στα καθίσματα και στα πατάκια. Τέλος, τα μπάκετ σχεδιασμού εμπρός καθίσματα προσφέρουν την απαιτούμενη, για τις δυνατότητες του μοντέλου, πλευρική στήριξη.
Η μεγάλη έκπληξη ήρθε με την ανακοίνωση του τιμοκαταλόγου για την R έκδοση του Scirocco. H βασική έκδοση ξεκινά από τα 33.670 ευρώ. Σε αυτή συμπεριλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ESP με steering recommendation και sport mode, φώτα ημέρας LED, προβολείς Bi-xenon με στατικά φώτα στροφών, σύστημα ενεργού φωτισμού στροφών, σύστημα πλύσης προβολέων με ένδειξη στάθμης του νερού πλύσης, αυτόματο σύστημα κλιματισμού "Climatronic" με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης για τον οδηγό και το συνοδηγό, καθώς και αυτόματο σύστημα ανανέωσης του αέρα, ηχοσύστημα "RCD 510" (4 x 20 Watt) με 8 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, CD player με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, ενσωματωμένο CD-changer 6 δίσκων, θύρα SD-card και υποδοχή AUX-IN, πακέτο Φωτισμού και Ορατότητας με δύο φώτα στο χώρο των ποδιών εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων πορείας (περιλαμβάνεται η λειτουργία "Coming home" και "Leaving home"), αυτόματο αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη και αισθητήρα βροχής, ένδειξη ελέγχου πίεσης ελαστικών και ζάντες αλουμινίου 18” με ελαστικά 235/40 R18. Επίσης, η βασική έκδοση με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG ξεκινά από τα 35.670 ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου